I Bournemouth

Deadlines

Kategori: Allmänt

Nu är det bara en vecka kvar innan jullovet börjar. De senaste veckorna har varit väldigt stressiga. Vi har redan haft två deadlines och har ännu en kvar. Igår lämnade jag in arbetet jag gjort för min kurs i "Production Processes". Vår uppgift vara attt planera en 16 sekunder lång animation. Vi måste hitta på en story, designa karaktärer, omgivning och göra en storyboard med 16 små teckningar. Det är mycket mera jobb än det låter som. Jag lade också ner extra mycket arbete på det här eftersom det här var den uppgiften som innehöll mest tecknande. Det finns väldigt många otroligt duktiga tecknare på vår kurs, så det känns som att jag måste anstränga mig extra hårt på det området. Sen så är jag inte så van vid att använda datorn till att teckna, så det går ganska långsamt för mig. 
 
Här är min slutliga storyboard. 
 
I förrgår fick jag också äntligen kommentarer om min gradu, så nu borde jag sätta igång och arbeta med att korrigera den. Vet inte hur jag skall ha tid med det... Är nog glad att jag fick kommentarer, men skulle inte behöva mera stress just nu. Sen så gick jag o glömde min minnessticka, där jag har den senaste versionen av gradun, i skolan. Typiskt mig. Hoppeligen får jag den ikväll, men jag hade planerat att arbeta på gradun idag, vilket är lite svårt när versionen jag har här är så gammal. Jag borde lära mig att alltid kopiera över det jag har på minnesstickan. Det är inte första gången jag glömmer den i labbet.
 
Nästa fredag är vår sista deadline innan lovet. Uppgiften är att göra en 3D modell av någon existerande karaktär. Som tur börjar jag vara färdig med min modell. Jag måste bara skriva 500 ord kritik av modellen, och göra lite finputsning. Sen, nästa lördag bär det av till Finland!!! :) Ser så fram emot att ha lov! Är bara orolig att hela lovet ändå kommer att gå åt till att göra skolarbete. Vi har en essäuppgift som skall lämnas in efter julen, och jag hade egentligen tänkt skriva essän innan jullovet, men det ser ut som att jag inte ens hinner börja med den. 
 
Nåjoo. Jag hoppas att snön inte smälter bort där hemma. Skulle vara trevligt med en vit jul i år. Det känns nog lite konstigt att vara här under advent. Inget är som så som det brukar vara före jul. Igår insåg jag kring klockan 5 på kvällen att det ju var självständighetsdag. Här var allting så vardagligt. Inga lediga dagar.. Sen nästa torsdag blir det ingen lucia.... Fast ikväll skall jag klä ut mig till lucia tärna. Jag har köpt en vit klänning och lite glitter. Vi har "julfest" med animationsgrupperna, och meningen är att man skall klä ut sig. Troligen kommer de flesta ändå bara med tomteluva, men jag tänkte jag nu skulle ta tillfället i akt och dela med mig lite skandinaviska jultraditioner.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: