I Bournemouth

23... Gammalt?

Kategori: Allmänt

Nästan alla som går på min kurs är 18 eller 19 år. Några är också 20 eller t.o.m. 21. Jag har hört rykten om att det finns folk som är äldre, men hittills kan jag bara peka ut en person som med säkerhet är äldre än 21. Varje gång jag berättar åt någon hur gammal jag är får jag samma svar "Men du ser int ut att vara så gammal!". Jag vet att de menar det som en komplimang, men jag kan inte hjälpa att det känns som att de säger att 23 år är gammalt. Kan man verkligen se skillnad på en 18 åring och en 23 åring? I vissa fall jo, men det är ingen självklarhet. Saknar tiden i Vasa då jag var yngst i gruppen. Det är betydligt trevligare att vara ovanligt ung än att vara ovanligt gammal... Nåjo... Så småningom vänjer jag väl mig.
 
Såg jag verkligen SÅ annorlunda ut när jag var 19?

Kommentarer

  • MaMa säger:

    Du ser inte alls gammal ut, tvärtom, sötnos!
    Det är nu bara så som folk brukar kommentera, när nån är äldre än man trott, utan att ändå mena att åldern är hög. Ho, ho, 23 - du är bara barnet.

    2013-01-28 | 22:28:08
  • annika säger:

    heh, welcome to my life! det far jag alltid hora nar jag sager att jag ar 30 :D Men pa dendar bilden ar jag ju 25, tank pa de! puss puss lillmuffen, grattis till magistern!

    2013-02-07 | 19:15:40
    Bloggadress: http://findingequilibrium.blogg.se

Kommentera inlägget här: