I Bournemouth

Snö

Kategori: Allmänt

Det snöar i Bournemouth. Universitet har stängt...
 
"Bournemouth University will be closed today due to adverse weather conditions. This decision was made on the basis of the very poor surrounding road conditions and the ability of our staff and students to travel in and out safely to BU.".
 
Vad komiskt! Det är ungefär tre millimeter snö på marken och universitet måste stänga... Jag skulle oberoende inte ha haft några föreläsningar idag, så för mig har det ingen betydelse. Nu är jag bara orolig att bussarna inte heller går på grund av vädret. Mina kompisar skall komma hit på filmmarathon och det blir väldigt långt för dem att gå om de inte kan ta buss.
 
Vyn från mitt fönster.
 
Är nog ändå imponerad av att det överhuvudtaget kom snö. Jag hade inte väntat mig det. Såg igår att de lovat snö, men tänkte att det bara var britterna som var överoptimistiska. Här går alla omkring och hoppas på att det skall snöa. Själv skulle jag nog ha klarat mig utan snö. Fick tillräckligt av det i Finland. 
 

Kommentarer

  • MaMa säger:

    Otroligt, skrattretande! Ingen har förstås vinterdäck eller ens allround däck, så trafiken blir livsfarlig. Håll dej varm, raring!
    Kram

    2013-01-18 | 15:29:03
  • Anonym säger:

    P.S. Fin bild

    2013-01-18 | 15:29:40

Kommentera inlägget här: