I Bournemouth

Höst Host

Kategori: Allmänt

 
Nu börjar här vara höst på allvar. Löven är röda, temperaturen har sjunkit under 10 grader, och föreläsningarna är fyllda av folk som hostar. Bland annat jag. Flunssan jag fick gick inte över snabbt som jag hoppades, utan jag har nu gått omkring och hostat i två veckor. De senaste veckorna har jag också levat utan simkort tack vare TalkTalks urusla kundservice. Börjar nog störa mig lite på att ingenting fungerar med dem. Nästa år måste jag nog fundera över om jag skall byta internet/telefon bolag. Problemet är att de är så förmånliga gemfört med alla andra. Och så kan jag ringa hem för £3 i månaden. Kanske det är värt lite krångel. 
 
Förra torsdagen var jag ute på fotopromenad för att samla ihop fotografier till min skoluppgift. Roligt när man kan göra trevliga saker och samtidigt få skolarbete gjort. Det känns som att jag faktiskt missat något då jag tidigare inte insett att studier kan vara roliga. Är verkligen glad att jag kom hit. Allting känns jättemotiverande! Jag har börjat med att göra en 3D modell av Meg från Hercules. Uppgiften var att modellera någon befintlig karaktär som det gick att hitta bra referensbilder av. Utbudet på referensbilder var konstigt begränsat. Är nog nöjd med mitt val trots att Meg kanske inte låg högst på listan av karaktärer jag ville göra. Hon verkar passligt utmanande. 
 
På vecksolutet var jag flitig och skrev inledningen till min gradu. Nu är alltså allting i princip klart. Jag måste bara rätta det som min handledare tycker att bör rättas. Om jag nu någonsin får någon kritik av honom. Hittills har varje mail jag fått av honom innehållit en förklaring över varför han inte hunnit läsa igenom gradun ännu, och ett löfte om att han skall göra det nästa vecka. Det har gått ganska många veckor. Nåjoo. Han sade i varje fall att han trodde att vi skulle få allting klart tills julen. :D Ser framemot att ha alla matematikstudier avklarade! 
 
Idag när jag kom ut från min sista föreläsning var det kolmörkt ute. Känslan av att ha bytt till vintertid. 
 
Nu skall jag dricka mitt mint te, krypa ner under täcket och be min hosta att försvinna!
 
Te med mina kurskamrater på Frieda's Tearoom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: