I Bournemouth

Sysselsatt

Kategori: Allmänt

Har haft jättemycket att göra de senaste veckorna. Först var A här, och vi tog promenader genom Bournemouth, gick på marknad, färgade hennes hår rött, och gick ut på kvällarna. Det var superroligt att ha någon här som man känner så bra. Även om det är roligt med nya kompisar hela tiden, så går ingenting upp mot vänner man känner utan o innan. Jag fick också se delar av Bournemouth som jag inte tagit mig tid att se tidigare. Parken bakom mitt hus bland annat. Den var faktiskt jätte intressant. En park nere i en vallgravsliknande grop. 
 
 
När A sedan åkte vidare till London hade jag två dagar för mig själv innan H kom. De dagarna fylldes snabbt av en kompis födelsedagsfirande och läxor som jag skjutit upp för att A var här. Känns nog bra nu när H är här. Min lägenhet känns mer som ett hem. Igår var vi till ikea och köpte nattygsbord, skrivbordsstol och en massa småsaker som jag inte fått tag på någon annanstans. Lägenheten börjar bli mer och mer i skick. Nu saknas bara dagtäcke, mikro och damsugare (en del annat kanske också, men det är bara småsaker). Det var en intressant promenad från ikea till tågstationen i Southampton under vilken jag snubblade över ett konstigt räcke, och föll pladask utanpå lådan med skrivbordsstolen. Varken jag eller stolen tog någon större skada som tur. Mina armar är dock något möra efter allt bärande.
 
Studierna börjar komma igång på allvar nu. Vi har fått våra första ordentliga uppgifter, och nästa vecka torde vi få fler. Min första uppgift är att göra en tankekarta (med bilder, inte text) utgående från några ord vi fick. Tankekartan skall vara grunden till en idé för en historia. Uppgiften är ganska flummig. Föreläsaren som gav den åt oss verkade inte riktigt kunna ge instruktioner. Hon verkade väldigt erfaren, men förstod inte hur hon skulle göra uppgiften förståelig. Alla ställde frågor, men hennes svar kommenterade något helt annat än vad som frågats. Den andra uppgiften hon gav var lite tydligare. Vi skall ta 6 fotografier som skall förmedla en viss stämning. Fotografierna skall ange stämningen i historien som tankekartan presenterar. Känns roligt när studierna kreativa. Har studerat matematik på tok för länge.
 
Har lyckats få snuva nu efter att i en månad iakttagit alla vänner som varit sjuka. Det finns tydligen ett sådant koncept som "Freshers flu", som innebär att alla blir sjuka ca två veckor efter att studierna börjat. Hoppeligen blir jag frisk snabbt. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: