I Bournemouth

Stadsgenerator

Kategori: Allmänt

Nu har jag äntligen blivit klar med min stadsgenerator för vår scripting uppgift, d.v.s. jag bestämde mig att det fick vara nog nu. Jag skulle kunna hålla på i evigheter och lägga till nya funktioner, men deadlinen börjar närma sig och jag måste ännu kommentera koden, göra klart min animation och skriva två rapporter. Jag har nog varit helt uppslukad av det här projektet nu sen jag kom till finland. Har knappt haft tid med något annat. Men nu är det i varje fall klart. Det här var nog den roligaste uppgiften vi hade i vår. Det är konstigt att tänka att första året av mina animationsstudier nu nästan är över. Bara några deadlines kvar, och så två tenter. Underligt att tiden går så snabbt. Andraårsstuderandena har berättat massor skrämmande saker åt oss om nästa år. Hur vi inte kommer att ha tid att sova, för att vi har så mycket att göra inför deadlines. Jag hoppas att de överdriver lite, men nästa år skall nog bli spännande. Vi kommer att få göra ett stort grupparbete där alla kan fokusera på det de tycker om/är bra på. Är så ivrig över att få göra ett ordentligt stort projekt. Man får bara hoppas på att man blir satt i en bra grupp, för vi får inte välja våra grupper själva. 
 
Nåjo, här är några bilder av städerna jag genererat. 
 
 

 
 
 
 
 






 

Kommentarer

  • Janke säger:

    Ser prima ut, lite steril miljö kanske... ;-) Jag kan väl tänka hur mycket jobb det var med allt det där...

    2013-04-25 | 10:05:28
  • Janke säger:

    Hej -

    Vet du att Bournemouth nu sponsorerar doktorander i datoranimation och -grafik?

    Kontakta mig på animato at saunalahti.fi om du vill ha mera info.

    2013-05-17 | 10:09:38

Kommentera inlägget här: