I Bournemouth

Programmering

Kategori: Allmänt

Det här veckoslutet har jag arbetat med våra programmeringsuppgifter. En av uppgifterna är att skriva kod som ritar Pythagoras träd. Man kan hålla på experimentera med koden i evigheter för att se hurdana resultat man kan få. Här är några av resultaten jag fick. 
 
 
Den andra uppgiften jag jobbat med var halftone bilder. Halftone bilderna var betydligt tråkigare att göra. Resultaten blev ganska intressanta, med själva koden var ganska trist och simpel. Vi har alltså fått fyra olika uppgifter i programmering, och iden är att vi skall göra en av dem och lämna in. Jag kommer helt klart inte att lämna in halftone uppgiften. Det känns som jag redan fått ut så gott som allt av den. Det är helt enkelt inte så mycket man kan göra. 
 
 
Det finns två andra uppgifter man kan välja mellan. Ena är att skriva kod som gör en animation av lösingen till Tower of Hanoi, och den sista är att skapa bilder som påminner om Paul Klees målningar. Den sista uppgiften verkar vara den mest utmanande. Jag skall börja fundera på hur den kunde göras senare idag tror jag. Egentligen borde jag vara på universitetet och arbeta med min animation, men jag orkar inte släpa mig dit. Men, jag måste ju nog göra programmeringen i något skede också, så varför inte nu. :D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: