I Bournemouth

Frankenstein Alive

Kategori: Allmänt

Nu har äntligen kortfilmen jag och 4 kamrater jobbat med under sommaren publicerats. För de som inte vet kan jag berätta att jag alltså deltog i en tävling under sommaren, som gick ut på att under 7 veckor (7.7-22.8) producera en 30 sekunders kortfilm baserad på ett givet script. 
 
Det var 7 väldigt tunga veckor, men samtidigt hade vi mycket roligt. När vi började projektet kändes det som ett passligt litet projekt. Bara två karaktärer, en omgivning och 30 sekunder av animation. Hur svårt kunde det vara? Det visade sig nog snabbt att projektet var lite mer ambitiöst än vi först trott, och jag ängnade många sömnlösa nätter åt att försöka se till att Frankensteins kläder såg någolunda acceptabla ut. (Det är svårare än det verkar) Jag har lärt mig otroligt mycket under det här projektet, och ser nu fram emot att sätta mina nyvunna kunskaper i bruk för vårt slut projekt under mitt sista studie år. (Om någon har en bra idé för en kort animation så tar jag gärna emot förslag)
 
Hur som helst. Hoppas ni gillar den ;)
 
OBS! - Se i HD.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: