I Bournemouth

Freshers' Fair

Kategori: Allmänt

Jag börjar förstå varför Bournemouth sägs vara Englands soligaste stad. Idag var vädret underbart. Det verkar som att det antingen är soligt, eller så regnar det. Jag har inte ännu varit med om en vanlig mulen dag. 
 
Idag var det Freshers' Fair på kampuset. Det var förvånansvärt roligt och nyttigt. Vart man än gick så försökte någon ge en en lapp eller nån påse med något. Jag lyckades samla på mig ett paket nudlar, en burk tomatkross, diverse kulspetspennor och tusen olika infoblad om olika saker. Jag pratade med en kille om brandsäkerhet och nämnde att jag inte har något brandalarm hemma, och han lovade att någon skulle ta kontakt med mig och komma och installera ett brandalarm åt mig. Gratis! Sen registrerade jag mig hos en läkare och fick information om återvinning. Jag köpte också äntligen en cykel. Även om det kanske inte var den perfekta cykeln, eftersom jag köpte den begagnad, och utbudet inte är särskillt stort, så är jag riktigt nöjd med den tillsvidare. Jag cyklade hem den från universitetet idag, och den kändes riktigt bra. Hoppeligen blir det inte så många regniga dagar, så sparar jag snabbt in pengarna jag spenderade på cykeln. Känns speciellt bra att ha en cykel nu efter att jag upptäckt hur dyrt det verkligen skulle bli för mig att åka buss.

Kommentarer

  • MaMa säger:

    Lås och hjälm också? Vad fint att du fått så mycket ordnat! Bra med brandalarm också! Härlig bild av blommor (ser ut som fuchsia = kristi blodsdroppe) blommar den i parken nedanför din bostad?
    När börjar de egentliga studierna?

    Svar: Blommorna var faktiskt fotade vid vägen in mot Boscombe centrum. :) Hängde ut över muren från någons gård. Studierna börjar på måndag. Dvs imorgon :D
    ljuz.blogg.se

    2012-09-30 | 10:16:16

Kommentera inlägget här: