I Bournemouth

Internet

Kategori: Allmänt

Har äntligen lyckats beställa internet hem. Jag var tvungen o fixa hela beställningen per telefon eftersom deras datorsystem inte tog emot utländska debitkort av någon orsak. Efter ett långt samtal kunde jag ändå beställa det med mitt utländska kort. (Får mitt brittiska kort först på måndag.) Så på torsda nästa vecka skall det komma någon och installera nätet. Hoppeligen har jag ingenting viktigt på eftermiddagen, för de sade bara att de skulle komma mellan kl. 13 och klockan 18, och jag måst vara närvarande under hela installationen. Har inte ännu fått min tidtabell, så jag har ingen aning om vad som händer nästa vecka. 
   Igår var jag på en välkomsttillställning för internationella studerande. Jag träffade människor från alla möjliga olika länder. Träffade tre flickor som skall studera animation. En från kina, en från turkiet och en från bulgarien. De verkade riktigt trevliga. Idag bjöds det på te och scones i skolan, så jag tog tillfället i akt att få lite gratis mat. Där träffade jag en till flicka som skall studera animation. Hon var från litauen. Skall bli roligt nästa vecka då man får träffa alla dem som skall gå samma kurs. 
   Hittills har det nog verkat som att alla är ganska mycket yngre än jag. Alla har ändå verkat trevliga, och åldern har väl inte så jätte stor skillnad. Känner mig ändå lite gammal. Hoppeligen finns det någon som är äldre än jag på kursen. 
 
Ps. Tog med min laptop till skolan idag så att jag skulle kunna skriva normalt. 
 


På välkomsttillställningen fick vi gratis mat och gratis vin, vilket var lite förvånande. Å andra sidan betalar vi så pass mycket för våra studier, så universitetet har väl råd att bjuda på lite mat.
 
 
Så småningom börjar alla möbler vara ihopbyggda. Jag skall sätta upp bilder av allting sen när jag fått allt i skick. 
 

Kommentarer

  • Tessi säger:

    Hej, så du har flyttat till de brittiska öarna? :)Välkommen! Vad ska du studera här?

    Svar: Jepp. Mycket mera jobb med att flytta än jag tänkt mig. Jag skall studera dator animation. :)
    ljuz.blogg.se

    2012-09-18 | 18:49:12
    Bloggadress: http://tereseh.blogspot.co.uk

Kommentera inlägget här: