I Bournemouth

Oikea Oltermanni

Kategori: Allmänt

Igår var jag ut och firade en kompis födelsedag. Vi for till ett ställe bar/klubb som heter Lola lo. Först var jag lite orolig att jag skulle ha tråkigt eftersom jag dök upp helt nykter och möttes av ett gäng skrikande flickor. Det blev ändå riktigt roligt till slut. Klubben blev snabbt väldigt full. Kön till baren var ungefär som på TF under YLONZ (Okej, kanske inte riktigt lika jobbig). I varje fall blev det inte allt för många drinkar p.g.a. den långa kön. 
 
(Fotona blev inte direkt några mästerverk. Det är konstigt svårt att ta foton på en mörk klubb.)
 
Idag har jag lyckats tillbringa hela dagen med att göra småsaker/onödigheter. Jag har surfat efter cyklar, loggat in på alla de nya internet konton som jag fått sedan jag flyttade hit, betalat en räkning, ansökt om vattenmätare, kollat på min läseorning etc. Imorgon borde jag kunna börja ringa till hemtelefoner i finland gratis. Fast det kan vara att det dröjer lite längre. Det kom alltså med hemtelefon med internetet jag beställde. Så nu har jag en hemtelefon. Känns nog lite konstigt. Det är så länge sedan man använt hemtelefon. Ska bli roligt att kunna ringa hem till föräldrarna och morföräldrarna när som helst utan att bry sig om extra kostnader. Idag har jag märkt att jag nog saknar Finland lite. En hel del tid har gått åt till att surfa på ostar. Osten här i storbritannien är så annorlunda än Oltermanni som jag är van att äta. Jag trodde inte att jag skulle sakna ost så mycket, eftersom jag inte är en så stor ostfantast, men det kanske egentligen bidrar till att jag saknar Oltermanni. Cheddarosten som nu finns i mitt kylskåp smakar helt enkelt för mycket. Jag behöver mildare ost. Jag får väl bara ta och pröva alla olika ostar de har här och se om det finns något som passar mig. Nu blev det mycket ostprat!
 
Imorgon skall jag försöka köpa en cykel. Har kommit underfund med att det skulle bli löjligt dyrt för mig att åka buss till skolan eftersom jag måste ta två olika bussar. Här har dom tydligen inget sådant system att man har en viss tid på sig att byta buss, utan byter du buss måste du köpa en ny biljett. Speciellt störande eftersom det borde ha gått en buss rakt från mitt hus till universitetet, men dom ändrade just rutten av någon orsak. 
 
Dagens lärdom: Oltermanni påminner om den danska osten Havarati.

Kommentarer

  • Storasyster säger:

    min lilla lilla syster. med sin milda smak.
    hehhe, vi e helt motsatser! jag (AR en ostfantast, och) alskar just sharp cheddar, asiago, manchego osv.....

    2012-10-19 | 04:48:47
    Bloggadress: http://findingequilibrium.blogg.se

Kommentera inlägget här: