I Bournemouth

Överraskningar

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag hemma och surfar för första gången. Egentligen skulle det komma någon hit och installera mitt internet idag mellan kl.13 och kl.18, men ingen har ännu synats till. Lite före klockan var två förlorade jag tålamodet och prövade att koppla i min router själv. Till min stora förvåning fungerade det, och några minuter senare hade jag tillgång till internet. Jag är inte ännu heller riktigt säker på ifall någon är på väg hit eller inte. Jag blev tillsagd att stanna hemma eftersom jag annars skulle bli tvungen att betala £50 för att jag missat installationstillfället. De sade att det var något krångel med att få internet till mig, och att de därför måste skicka hit någon. Vet int riktigt varför jag redan har internet, men jag tänker inte klaga. Skönt att saker någon gång går bättre än man väntat sig. 
    Jag kan inte riktigt bestämma mig om det är en bra sak att jag äntligen fått internet. Å ena sidan är jag överlycklig över att jag kan surfa igen och känna mig som mig själv, men å andra sidan så betyder det att massor med tid åter igen kommer att gå till att sitta framför datorn. Det var på något sätt lite befriande att inte ha internet. Man hade tid med så mycket annat. Så var det också en passlig ursäkt att inte arbeta så mycket med gradun. Nu måste jag väl sätta igång med den på allvar igen. 
 
 
Idag på morgonen gav jag mig ut på jakt efter Aosept plus. Linsvätskan jag använder. Hittills hade jag letat efter den i diverse butiker, men blivit överrumplad av hur starkt just denna linsvätska lyste med sin frånvaro. Jag hittade slutligen en affär som sålde Aosept plus, och dessutom med erbjudandet tre till priset av två.
    Under min promenad genom Boscombe på jakt efter optiker stötte jag på en hel del intressanta saker jag inte vetat om att fanns där. Tydligen är torsdag marknadsdag i Boscombe. Längs gågatan i centrum hade en massa små stånd ställts upp som sålde kläder, skor o smycken mm. Efter att jag gått runt en stund bland stånden gav jag mig in i ett shoppingcenter som jag nog vetat om att fanns där, men som jag aldrig riktigt utforskat. Till min stora förvåning möttes jag av skyltar där det stod Lidl, och Wilkinson. Två affärer som jag hittills varit tvungen att åka in till centrum av Bournemouth för att besöka. Och hela tiden hade de funnits här på promenadavstånd från min lägenhet! Boscombe tycks vara fullt av överraskningar. Det ser ut som att jag inte kommer att ha allt för många orsaker att åka in till Bournemouth centrum längre. 
 
 

Kommentarer

  • MaMa säger:

    Duktigt pusslat! Tog det många timmar. Passade de tre sista bitarna också? Väntar på mera bilder av din lägenhet mm. Kram <3

    2012-09-28 | 07:01:01

Kommentera inlägget här: